Refuga

Kontakt os

Refuga

Refuga arrangerer camps og korte adventure-rejser for entreprenører. Selskabet har specialiseret sig i netværksrejser, hvor 20 iværksættere tilbringer en uge sammen i et afsidesliggende, luksuriøst hus, hvor de bor, arbejder og sparrer med hinanden.

 

Refuga blev stiftet i 2012, og de første netværksture havde udelukkende danskere på deltagerlisten. I 2014 ønskede Refuga at internationalisere sit koncept for at skabe awareness og salg af netværksturene i det internationale iværksættermiljø.

Ydelser

  • Rådgivning
  • Ekstrapolering af eksisterende datasæt
  • Annoncering på de sociale medier
  • Leadopsamling

Udfordring

Refuga er startet som en netværksdrevet organisation. Netværket er veludbygget i Danmark, hvor Refuga er blevet et velkendt navn i iværksætterkredse. Ønsket om at internationalisere konceptet og tiltrække folk fra hele verden til netværksturene var dog en udfordring, der krævede en meget målrettet indsats rettet mod en snæver målgruppe, som var spredt ud over hele verden.

Mål

  • Øget awareness
  • Leadopsamling
  • Tilmeldinger til ture

Strategi

Da netværksturene på daværende tidspunkt kun var foregået med danske iværksættere, havde Refuga således kun data fra det danske marked. Det betød, at vores opgave først og fremmest bestod i at ekstrapolere målgruppen ud fra de danske data og dermed få skabt et godt datagrundlag for annonceringen til de relevante målgrupper.

Refuga var i forvejen stærke rent kommunikativt og kunne selv tage over, når nye leads kom ind via annonceringen.

Kanaler: Facebook og Instagram

Eksekvering

Første skridt var at analysere de danske data og få indsigt i de eksisterende kunder i Danmark. Således tog vi det danske datasæt og bruge det som udgangspunkt til at ramme interessenter i målgruppen rundt om i resten af verden.

Et af midlerne var at udforme en konkurrence på Facebook, hvor man kunne vinde en plads på den første internationale Refuga-tur. Konkurrencen skabte opmærksomhed og meget relevant trafik til udvalgte landing-sider, hvor vi indsamlede leads, som herefter blev ført igennem et veltilrettelagt forløb, som Refuga allerede havde på plads.

På den måde blev der fra første step bygget en base af potentielle kunder, som havde vist interesse for produktet og efterfølgende kunne præges gennem e-mailmarkedsføring.

 

 

“Jeg kan kun anbefale Roscoe & Stars. De har været et perfekt supplement til os og har rykket os på nogle af de områder, vi selv ikke er dygtige på. Vi har både fået en masse viden og langsigtet værdi, der langt overgår omkostningerne til de timer, vi har betalt for, og derfor vender vi tilbage til dem igen og igen. Med Roscoe & Stars er man altid sikker på, at de har hovedfokus på ROI, hvilket desværre ikke er ens for alle bureauer, der laver online markedsføring. Det er mit klare indtryk, at Roscoe & Stars altid er langt fremme, får adgang til funktioner før konkurrenter (fx Instagram Ads), og at de er oprigtigt passionerede. De sidder selv og tester på kryds og tværs for at kunne levere det bedste og derfor kan jeg trygt anbefale dem.”

Nikolaj Astrup, stifter af Refuga



Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /var/www/roscoeandstars.dk/public_html/administrator/wp-includes/functions.php on line 3342