Novo Nordisk SportsCamp

Kontakt os Læs mere

Sundhed og Synergi

SportsCamp kontaktede os med et ønske om at få skabt mere synergi på tværs af sine platforme, øge awareness og sælge pladserne til årets camps.

Novo Nordisk SportsCamp arrangerer sommercamps for børn i alderen 8 til 18 år og skiture for hele familien. Deres sommercamps afholdes hen over sommerferien i fire forskellige danske byer og har særligt uddannet personale til at hjælpe deltagere, som har diabetes.

Ydelser

  • Rådgivning
  • 24-7 community management
  • Facebook-annoncering
  • E-mailmarkedsføring
  • Udfordring

Der er mange tilbud til børn og unge i sommerferien, hvilket betyder, at der også er kamp om opmærksomheden, når det handler om at fange deres opmærksomhed. SportsCamp ønskede derfor at nå bredere ud i sin kommunikation samt at skabe værdifuldt indhold til målgruppen. Sidst, men ikke mindst, ønskede de at ensrette deres kommunikation, da der både kommunikeres til børnene og til deres forældre.

Mål

  • Øget salg
  • Synergi i al kommunikation
  • Øget awareness

Strategi

Vores første opgave bestod i at skabe en rød tråd i kommunikationen. For at gøre budskaberne mere legende og lette besluttede vi, at al kommunikation skulle adresseres direkte til de unge campere – dog med mange referencer henvendt til de voksne, da forældrene ofte læser med. På den måde kunne vi få forældrene til at forstå budskaberne gennem børnenes øjne og leve sig ind i, hvorfor det er fantastisk at være på SportsCamp. Derudover var det tanken, at de pga. vinklen nemmere kunne se tingene fra børnenes perspektiv og glæde sig på deres vegne.

Vi valgte at fortsætte kommunikationen på de kanaler, SportsCamp allerede havde i brug, da det gav rigtig god mening i forhold til målgruppen. Mængden af indhold skulle dog øges væsentligt.

Kanaler: Facebook (organisk og annoncering), Instagram, E-mail.

Eksekvering

Da Novo Nordisk SportsCamp henvendte sig, havde de netop fået lavet nye landing-sider for årets camps. Dem tog vi udgangspunkt i, da vi tilrettelagde kommunikationen på tværs af de forskellige platforme.

Indholdet blev udviklet med fuld fokus på at give børnene værdi, og under hele forløbet var det vigtigt for os at svare hurtigt, høfligt og godt på alle henvendelser fra deres community.

 



Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /var/www/roscoeandstars.dk/public_html/administrator/wp-includes/functions.php on line 3342